TIPY A NÁVODY - Dioptrická korekce v hledáčku

Na mém začátku jsem přemýšlela, k čemu slouží následující kolečko na zrcadlovce:




A čistě náhodu se na to ptal někdo i ve skupině na Facebooku. Mnoho lidí nemělo páru, k čemu toto záhadné tlačítko slouží. Je možné, že naopak patříte ke skupině těch lidí, co by neználkům poradili, proč to tam je. Každopádně já už to také vím, a proto bych vám chtěla říci, že toto kolečko slouží převážně pro lidi, kteří mají problém se zrakem

Jedná se o dioptrickou korekci, což je nastavitelný systém simulující dioptrické brýle. Vždy jsem při focení přes hledáček musela použít brýle, protože jsem to měla rozmazané. Ale po tomto zjištění už tento problém nemám! Sundám brýle, zatočím si kolečkem, dokud obraz není ostrý a fotím. Pořizovat snímky bez brýlí je přesnější, protože oko by mělo být přiloženo až k hledáčku, což vám s brýlemi nikdy nepůjde.

Problém nastává tehdy, pokud se nevejdete do hodnot, které jsou u zrcadlovek většinou v rozpětí −2 až +1 dioptrie. Nicméně zoufat nemusíte, protože je často možné vyměnit očnici a dosáhnout lepších požadovaných hodnot dioptrií přesně na míru vašeho oka.

Korekci nemusíte provádět často, spíše jen u nového fotoaparátu. Nebo když nemáte zaostřovací body ostré :) 

(Pozn. Tento článek jsem převzala ze svého staršího blogu)


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Podzimní pampeliška a sedmikráska

Potkala jsem tygra