Na výstavě Czech press photo 2018

Od 21. 11. 2018 do 30.1. 2019 se ve Staroměstské radnici koná výstava Czech Press Photo, na které jsem nesměla chybět! Pojďme se podívat na mé dojmy. 





Něco málo o výstavě

Czech Press Photo je prestižní fotografická soutěž, které se může zúčastnit každý žijící v Česku či na Slovensku. Po výběru porotou následuje výstava fotografií. 24. ročník představuje veřejnosti prostřednictvím nejlepších fotografií a dokumentárních filmů nejvýznamnější události uplynulého roku. Autoři pořizují snímky napříč celým společenským spektrem od zpravodajských aktualit přes umění a portréty až po sport a přírodu.

Jak se mi to líbilo?

Musím říci, že tato výstava má opravdu vyšší úroveň.

Prostor: Dost velký a dejme tomu, že odpovídá ceně (70 / 150 Kč). Můžete tam nalézt spoustu fotografií z 8 různých kategorií. Pokud budete chtít, můžete zhlédnout i video

Kvalita samotných fotografií: Co si budeme povídat, nehledejte tam příliš umělecké fotky. Je to přeci jenom spíše o reportážních fotografií. Nicméně to vůbec nevadí, protože v snad každé fotografii je zachycena určitá emoce - ať už je to depresivní (těch jsem tam asi našla nejvíce) nebo radostná. 

Popisky u fotografií: Každý obraz nese popisek. Kdo je autorem, kde to bylo vyfoceno a dokonce pár dalších informací přímo z centra dění. Po jejich přečtení si budete myslet, že jste u fotografování také byli přítomni. 

Kvalita nasvícení: Musím si někde rejpnout, tak trochu zkritizuji světlo. Nevím z jakého důvodu se mi prostě líbily více fotografie promítané na obrazovce. Vypadaly lépe, byly ostřejší atd. Napadá mě jediné - světla, která svítila na vystavené fotografie, měla někde chybu. Asi bych přivítala více světla

Co jsem si odnesla?

Spoustu informací z aktuálního světa. Občas mi vyskočila husí kůže, zesmutněla jsem, jindy se zase usmála od ucha k uchu. Snažila jsem se ve fotkách najít nějaké umění, ale to se vyskytovalo opravdu jen ojediněle. Nicméně i tak jsem byla spokojená, protože v každé fotografii se nacházel příběh. A to se mi líbilo.

Měli byste se tam vypravit?

Za mě rozhodně ano. Myslím si, že tato výstava má smysl. Uvidíte fotografie, které nehrají na umění, ale i přesto mají své kouzlo.

Komentáře

  1. Páni, na takovou výstavu bych se taky ráda podívala:) Mám ráda fotky a vždy načerpám nějakou inspiraci :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Podzimní pampeliška a sedmikráska

Potkala jsem tygra